Przełącznik Nav
Zmień
Wybrany termin dostawy:
Piątek 25/10
Zamówienia przyjmujemy do: Czwartek 24/10 10:00
Mój koszyk

Czas na wiosenną dietę

15 March
blog-image

Czas na wiosenną dietę

Wiosna to pora gdzie najczęściej po ciężkich, ospałych i leniwych dniach budzimy się do życia z zimowego snu. Zrzucamy wtedy z siebie warstwy ciuchów, kryjących nadprogramowe kilogramy. Dzieje się tak, ponieważ pierwsze ciepłe
 i słoneczne dni dodają nam energii. Nie dajmy się wiosennemu przesileniu, przygotujmy nasze ciało a zarazem dusze na  wakacyjną radość płynącą
 z lata!

Pewnie zastanawiasz się od czego teraz zacząć? Przede wszystkim trzeba jasno trzeba określić swój cel, następnie uzbroić się w cierpliwość i zmienić tok myślenia. Najważniejszy jest konkretny plan działania, który w dużej mierze będzie wsparciem gdy dopadną Cię wątpliwości. Niezależnie od planu działania, czy to chudnięcie, oczyszczanie organizmu, czy coś innego – każda zmiana lub modyfikacja powinna zostać wprowadzona rozsądnie i w pełni świadomie. Należy zwrócić uwagę gdyż nieracjonalne podejście może dać skutek odwrotny, co odbije się na pogorszeniu stanu zdrowia –zwłaszcza w zbyt długo trwającej diecie oczyszczającej.  

Tego typu diety zyskały swój rozgłos, ponieważ okazały się niezwykle pomocne w redukcji masy ciała. Bazują one przede wszystkim na owocach oraz warzywach. W kolejnych etapach wdraża się zboża, orzechy i oleje. Powyższe składniki sprawiają, że dostarczamy do organizmu mniejszą ilość energii niż podczas spożywania dużej ilości mięsa i jego przetworów, a także wysokokalorycznych produktów. Trzeba mieć świadomość, że zastosowanie takiej diety spowoduje utratę kilogramów. Nie jest to wynikiem ubytku tkanki tłuszczowej lecz z powodu usprawnienia gospodarki wodno-elektrolitowej – co skutkuje pozbyciem się nadmiaru wody.

Zanim zaczniesz stosować ten model diety – musisz wiedzieć, że stosuje się ją  w celu pozbycia się toksyn oraz przywróceniu równowagi kwasowo - zasadowej organizmu – a skutkiem ubocznym jest utrata zbędnych kilogramów. Taka dieta jest niepełnowartościowa i powinna trwać tylko kilka dni. Powinna ona być przygotowaniem organizmu do wdrożenia zdrowych zasad odżywiania. Proces ten będzie trwał długo, ale jego efektami będzie można cieszyć się jeszcze dłużej.

Intensywna dieta oczyszczająca powinna trwać najdłużej do 14 dni. Ważne jest, aby składniki były właściwie dopasowane. Jeśli  mają to być tylko warzywa i owoce, detoks może trwać 3 dni. Dłuższe diety wymagają włączenia olejów roślinnych, orzechów czy fermentowanych produktów mlecznych.

Warzywa spożywaj w postaci surowej, jako soki bądź koktajle lub gotowane na parze, lub w wodzie. Pij wodę naturalną, mineralną, herbatę zieloną, ziołowe napary. Do wody możesz dodać cytrynę. Należy wystrzegać się kawy, alkoholu i papierosów.

Warzywa i owoce są niezastąpione w oczyszczaniu organizmu co wynika z wysokiej ilości witamin, składników mineralnych, szczególnie o działaniu przeciwutleniającym. Warzywa składają się w głównej mierze z wody, mają niską wartość kaloryczną. Owoce zaś zawierają więcej węglowodanów.

Oprócz witamin, owoce i warzywa zawierają flawonoidy. Ich rolą jest nadawanie barwy warzywom i owocom. W organizmie człowieka działają  przeciwzapalnie, przeciwmiażdżycowo, przeciwnowotworowo, detoksyfikująco, uszczelniają naczynia krwionośne, zmniejszają ciśnienie tętnicze krwi. Głównymi źródłami flawonoidów są: cebula, pomidor, papryka, brokuł, cytrusy, jabłko, jagody, czarne porzeczki, winogrono.

Kolejną istotną kwestia jest błonnik - który jest jednym z ważniejszych składników oczyszczających. Błonnik nie ulega strawieniu. Powoduje zwiększanie masy kałowej, oczyszczającej jelita ze złogów, wspomaganie perystaltyki jelit i sprzyjaniu rozwojowi cennej flory bakteryjnej.  Znajdziemy go w: roślinach strączkowych, warzywach kapustnych( kapusta biała, czerwona, brukselka), warzywach korzennych ( marchew, burak, brukiew), kalafiorach, rzepach, brokułach, kalarepaach. Z owoców najwięcej błonnika maja te spożywane ze skórką: jabłka, gruszki, morele oraz owoce drobno pestkowe: maliny, jeżyny , truskawki, agrest.

W warzywach i owocach znajdziemy również kwasy organiczne(jabłkowy, cytrynowy, winowy), które wspomagają trawienie i chronią przed drobnoustrojami. Spożywane w nadmiarze powodują uszkodzenie szkliwa zębów.

Taki model oczyszczania jest najskuteczniejszy gdy na co dzień nie popełnia się  poważnych błędów żywieniowych. Stosowanie tej diety, tylko po to aby schudnąć i wrócić do swoich poprzednich przyzwyczajeń zaśmiecania organizmu, jest nierozsądne. Pamiętaj też jak wiele zyskasz, gdy za swoją mantrę uznasz : Najlepszym oczyszczaniem organizmu, jest trwała zmiana nawyków żywieniowych.