Przełącznik Nav
Zmień
Wybrany termin dostawy:
Czwartek 19/09
Zamówienia przyjmujemy do: Środa 18/09 10:00
Mój koszyk

Dieta dla Dzieci

19 February
blog-image

Dieta dla Dzieci

Dieta przedszkolaka i dieta dziecka w wieku szkolnym

 

Każdy Rodzic wie jak ważne jest zdrowie dzieci, które są oczkiem w ich głowie. To

Wy Rodzicie wybieracie posiłki dla swoich Maluchów i decydujecie co i w jakich ilościach mają jeść. Bardzo ważne w tej kwestii jest wiedza na temat zasad racjonalnego żywienia, komponowania i regularności posiłków. Dieta dzieci w wieku szkolnym powinna odpowiadać zasadom piramidy zdrowego żywienia. Niezwykle istotna jest aktywność fizyczna. Najlepszym sposobem jest wspólne, aktywne spędzanie wolnego czasu oraz uprawienie sportu.

Warto również wiedzieć, że w tym okresie kształtują się złe nawyki żywieniowe, które jeżeli nie zostaną naprawione, mogą skutkować w dorosłym życiu rozwój chorób. Głównie wśród dziewcząt w wieku szkolnym rośnie zainteresowanie dietami odchudzającymi i niekonwencjonalnymi, dlatego Rodzice powinni zwracać uwagę czy ich dziecko zjada wspólnie z nimi posiłki, czy wybiera określone produkty.

 

Poniżej podamy przykładowy jadłospis dzienny dla Waszych dzieci. Naprawdę warto z niego skorzystać

Śniadanie – czy na pewno potrzebne?

Najważniejszą rolą Rodzica codziennie rano jest zapewnienie dziecku spożycia pełnowartościowego śniadania w domu. Śniadanie jest podstawowym i pierwszym posiłkiem, dzięki któremu nasz mózg normalnie funkcjonuje w ciągu dnia, a metabolizm działa poprawnie. Z kolei nie zjedzenie śniadania może spowodować spadek cukru, a co za tym idzie problemy z koncentracją, ospałość oraz złe samopoczucie.

A więc co powinno zawierać takie śniadanie? Przede wszystkim powinno być bogate w węglowodany złożone (np. pieczywo), pełnowartościowe białko (np. mleko, mięso, jaja), składniki i witaminy.

Drugie śniadanie – a co na nie?

Rodzice powinni dbać o równie ważne drugie śniadanie. Może to być:

 

Obiad rodzinny

Potrawy na obiad powinny być gotowane, duszone lub pieczone w folii. Jeżeli dodajemy ziemniaki to pieczone lub gotowane. Natomiast do zdrowej surówki powinien być dodawany olej roślinny lub jogurt naturalny.

Obiad powinien składać się z:

 

Podwieczorek – słodka przekąska?

Na podwieczorek dla Pociechy w wieku szkolnym można przygotować galaretkę, kisiel, owoc, koktajl owocowy, nieduży kawałek ciasta z otrębami/płatkami, porcja orzechów czy pestek.

Pamiętajmy, że w tym wieku Dzieci mają tendencję do niezdrowego odżywiania się, mianowicie pochłaniają słodycze. Jako Rodzice, musimy dozować Dzieciom te przyjemności. Nadmierna ich ilość może skutkować w dorosłym życiu, chorobami serca, problemami z tarczycą czy nawet cukrzycę lub insulinę.

Lekka kolacja przed snem

Kolacja powinna być lekkostrawna. Dla Dzieci w wieku szkolnym zaleca się gotowane warzywa, ciemne, pełnoziarniste pieczywo lub musli.

Uwaga!

Na nasze Dzieci największy wpływ mają reklamy słodkich napojów czy słonych przekąsek. Z tego powodu powinniśmy uświadamiać ich o szkodliwym działaniu.

Bardzo ważne jest także przypominanie o uzupełnianiu w ciągu dnia płynów. Nasze Pociechy, będąc w szkole często o tym zapominają. A jednak podstawą do dobrego zdrowia jest picie dużej ilości wody.

 

Te i inne świeże, lokalne produkty znajdziecie Państwo u nas na www.ranozebrano.pl.

Mamy nadzieję, że zasmakują Waszym Dzieciom.

 Sara z Rano Zebrano