Przełącznik Nav
Zmień
Wybrany termin dostawy:
Czwartek 19/09
Zamówienia przyjmujemy do: Środa 18/09 10:00
Mój koszyk

Marcowy sezon

04 March
blog-image

Marcowy sezon

Marzec otwiera się na nowe.

W tym miesiącu sezon na:

Cebulę dymkę

Wartości odżywcze

Cebula dymka ma bardzo mało kalorii. 30 kcal na 100 g. Za to jest bardzo bogata w witaminy A, B2, C, PP oraz beta-karoten i kwas foliowy. Możemy w niej znaleźć także źródło potasu, wapnia, magnezu, żelaza, fosforu, siarki, krzemu i cynku.

 

Z czym to się je?

Najłatwiejszym sposobem wykorzystania cebuli jest posiekanie jej i dodanie do kanapki lub twarogu. Wzbogaca smak każdej zupy. Łagodny, lekko słodki posmak może również dobrze komponować się z sałatkami. W daniach z kurczakiem czy wołowiną znajdzie także swoje zastosowanie.

 

Właściwości lecznicze

  • Usuwa nadmiar wody
  • Zapobiega cukrzycy
  • Obniża ciśnienie
  • Dobrze wpływa na włosy, skórę i paznokcie
  • Zmniejsza ryzyko występowania chorób nowotworowych
  • Zapobiega krzepnięciu krwi
  • Obniża cholesterol

 

 

Rzodkiewkę

 

Wartości odżywcze

Te małe warzywa pomimo swojej niskokaloryczności są skarbnicą minerałów: potasu, siarki, wapnia, sodu, magnezu, fosforu oraz witamin: C, niacyna, A, K.

 

Z czym to się je?

Rzodkiewki idealnie nadają się do kanapek, twarogów, sałatek oraz jako przekąski pomiędzy posiłkami. Jeżeli mają zbyt ostry smak można je połączyć z jogurtem. Co ciekawe, młode rzodkiewki można jadać wraz z listkami, które są delikatne i bogate w składniki odżywcze.

 

Właściwości lecznicze

  • Obniża ciśnienie
  • Zapobiega chorobom układu krążenia
  • Podnosi odporność
  • Usuwa toksyny
  • Lepsze trawienie
  • Zmniejsza wypadanie włosów i pobudza ich wzrost
  • Zapobiega anemii
  • Wspomaga funkcjonowanie nerek

 

 Sałatę

 

Wartości odżywcze

Sałata jest źródłem witamin: A, C, E, K oraz B. Dodatkowo zawiera minerały takie jak: magnez, cynk oraz sód. Sałata zawiera dużo wody, co sprawia, że jest lekka i  nadaje się do wielu diet. Oprócz tego posiada błonnik i celulozę oraz kwas foliowy.

 

Z czym to się je?

Najczęściej łączyć możemy ją z pomidorem, ogórkiem, serem pleśniowym, fasolą, owocem np. z awokado. Można także kłaść bezpośrednio na kanapkę, albo w celach dekoracyjnych do potraw.

 

Właściwości lecznicze

  • Ma pozytywny wpływ na cerę
  • Pozwala pozbyć się bólów brzucha
  • Sprzyja odchudzaniu
  • Chroni organizm przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników
  • Zmniejsza zachorowanie na cukrzycę

 

Sezon zielony można uznać za otwarty!

 

Sara z Rano Zebrano