Przełącznik Nav
Zmień
Wybrany termin dostawy:
Wtorek 23/10
Zamówienia przyjmujemy do: Poniedziałek 22/10 10:00
Mój koszyk

Najzdrowsza kapusta świata

19 February
blog-image

Najzdrowsza kapusta świata

Jarmuż od kilku lat wiedzie prym w trendzie superfood, jednak jego zdrowotne właściwości są znane od wieków. Od kuchni starożytnych Rzymian i Greków, przez gościnne występy jarmużu na stołach średniowiecznych władców aż po pojawienie się go w codziennej diecie celebrytów i popularnych dietetyków.

Czemu jarmuż zawdzięcza swoją sławę?

To przede wszystkim źródło sulforafanu, czyli przeciwutleniacza. Działa przeciwzapalnie i antynowotworowo. Zawiera witaminę C, A i K, wapń, żelazo, białko i potas. Dzięki temu zapobiega m. in. chorobom serca oraz chorobom układu krążenia. Witamina C poprawia naszą odporność, witamina A wygląd skóry, paznokci i włosów. Jedno warzywo, a tak wiele plusów!

Z czym go jeść?

Jarmuż na salony wszedł brawurowo w 2011 roku, kiedy to aktorka Gwyneth Paltrow podczas programu Ellen deGeneres zrobiła z niego całkowicie zdrowe i niskokaloryczne chipsy. Jednak zastosowanie tej szczególnej odmiany kapusty jest dużo szersze!

Czy wiedzieliście, że popularna sałata lodowa nie ma prawie w ogóle wartości odżywczych? A jarmuż doskonale sprawdza się we wszelkiego rodzaju sałatkach. Wystarczy dodać do niego ulubione warzywa, polać łyżką oliwy z oliwek i skropić cytryną. Jest też podstawowym składnikiem wielu koktajli i soków. Zmiksowany z owcami (bananami, jabłkami, truskawkami czy ananasem) tworzy naprawdę pyszny i sycący napój.

Jarmuż można potraktować podobnie jak szpinak, tzn. podawać zblanszowany z dodatkiem makaronu lub kaszy. Trzeba jednak pamiętać, że to superwarzywo nie przepada za intensywną obróbką termiczną, ponieważ w jej wyniku traci swoje wartości!

Spróbuj naszego jarmużu z Gospodarstwa Rolnego Warzywniczek .