Przełącznik Nav
Zmień
Wybrany termin dostawy:
Wtorek 07/07
Zamówienia przyjmujemy do: Poniedziałek 06/07 10:00
Mój koszyk

jaja

Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 4

na stronę
Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 4

na stronę
Ustaw kierunek malejący

Dlaczego warto jeść jaja?

Jaja zapewniają nieocenione źródło wartości odżywczych i prozdrowotnych. Przede wszystkim zawierają pełnowartościowe białko wzorcowe. To oznacza, że białko to buduje łatwo przyswajalny komplet aminokwasów w idealnych dla nas proporcjach.

Poza tym jaja są pełne witamin z grupy B, A, D, E i K. Są prawdziwym bogactwem minerałów: magnezu, miedzi, potasu, wapnia, fosforu, a także cynku i selenu. Ta mieszanka pozytywnie wpływa między innymi na naszą odporność.

Bardzo ważna jest duża zawartość luteiny i beta-karotenu. Mają one zbawienny wpływ na nasz wzrok. Poprawiają go i zapobiegają zwyrodnieniu żółtej plamki. Chronią też oczy przed działaniem promieni UVB i UVA. Luteina ma również pozytywne działanie na serce.

Jajka wyróżnia też wysoka zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, które są niezbędne do naszego prawidłowego funkcjonowania. Te tłuszcze muszą być przyjmowane z pożywieniem ,ponieważ nasze organizmy nie potrafią samodzielnie ich wytwarzać.

Kolejnym ważnym składnikiem jaj jest cholina. Jedno jajko to około 30% naszego dziennego zapotrzebowania tego cennego związku. Cholina poprawia naszą pamięć i układ nerwowy (jest budulcem neuronów i komórek glejowych w mózgu). Zmniejsza też ryzyko chorób serca.

Jaja a cholesterol

Jajka miały kiedyś złą sławę, ponieważ były obwiniane za podnoszenie poziomu cholesterolu, a więc i za choroby, które zły cholesterol może powodować. Nic bardziej mylnego. Zawartość cholesterolu w jajkach wcale nie przekracza tej w salami, kiełbasie czy serze żółtym, natomiast jajka mają w sobie lecytynę, która niweluje działanie złego cholesterolu, za to korzystnie wpływa na poziom dobrego.

Dlatego dozwolone jest spożywanie nawet dziesięciu jajek tygodniowo, wliczając te wchodzące w skład dań gotowych, ciastek czy makaronów.

Jajka a dieta

Nie wszyscy wiedzą, że spożywanie jajek może mieć pozytywny wpływ na naszą sylwetkę. Jajko zjedzone na śniadanie jest na tyle sycące, że przez długi czas nie będziemy musieli podjadać i nie będziemy odczuwać głodu. Jednocześnie jedno jajko to tylko około 80 kalorii.

W jaki sposób wybieramy jajka do naszego sklepu?

Dokładamy wszelkich starań, aby jajka wiejskie dostępne w naszym sklepie miały najwyższą jakość, a dzięki temu również smak. Takie są właśnie jajka pochodzące z naturalnych hodowli, od kur jedzących w sposób zróżnicowany i zdrowy.

Sprawdzone jajka zawierają więcej karotenoidów i witaminy E, co wynika z dobrej diety kur.

Nie bez znaczenia jest również rodzaj hodowli, w której kury żyją bez stresu i w dużo lepszych warunkach niż w chowach przemysłowych.

Nasi dostawcy są sprawdzeni i specjalnie selekcjonowani. Dla gospodarstw, z których pochodzą oferowane przez nas produkty, jakość jest najważniejszym priorytetem. Ich hodowle są pod stałym nadzorem weterynaryjnym. Jakiekolwiek nieprawidłowości są natychmiast wychwytywane i korygowane.

Kury karmione są paszami z naturalnych upraw, wolnych od szkodliwych substancji.

To wszystko gwarantuje, że każda dostawa to najlepsze jaja, które będą wspaniałym dodatkiem w Państwa kuchni.